Point vert Messenger veut il dire qu'on est en ligne sur Messenger
Solved/Closed
Anonymous user
-
Choraline -
Choraline -
Bonjour,
Comment faire la difference lorsque l'on est sur messenger, entre connecté à Facebook et connecté à messenger. Le point vert sur messenger n'apparaissant pas toujours alors meme que certains contact messenger ont la mention actif. (j'insiste sur messenger parce que Facebook et messenger sont
deux applications pas forcément ouvertes ensembles). Merci pour vos réponses. Mon cerveau en ébullition me joue peut etre des tours et j'aimerais sincèrement ne pas avoir raison en pensant que la mention actif sur messenger sans le point vert ne concerne que ceux actif sur FB mais pas sur messenger...et que le point vert n'est allumé que lorsque l'on est connecté à messenger (sans forcément être en train de discuter d'ailleurs )
Comment faire la difference lorsque l'on est sur messenger, entre connecté à Facebook et connecté à messenger. Le point vert sur messenger n'apparaissant pas toujours alors meme que certains contact messenger ont la mention actif. (j'insiste sur messenger parce que Facebook et messenger sont
deux applications pas forcément ouvertes ensembles). Merci pour vos réponses. Mon cerveau en ébullition me joue peut etre des tours et j'aimerais sincèrement ne pas avoir raison en pensant que la mention actif sur messenger sans le point vert ne concerne que ceux actif sur FB mais pas sur messenger...et que le point vert n'est allumé que lorsque l'on est connecté à messenger (sans forcément être en train de discuter d'ailleurs )
Configuration: Android / Chrome 58.0.3029.83
Related links:
- I appear to be online on Facebook even though I'm not.
- Online on Messenger when I'm not.
- Why does my sent message remain unread on Facebook?
- How to stop seeing a contact on Messenger without blocking them?
- Why is the "active for 'x' minutes" information no longer showing?
- Messenger: what does the gray circle with a white check mark mean?
2 answers
Hello
Active means active, that is to say connected to the internet.
As long as you are on Wi-Fi or in an area with network coverage, you are active non-stop, including at night and even if you are not on Messenger and/or Facebook at that moment.
The green dot means online.
See also: https://forums.commentcamarche.net/forum/affich-31912978-message-sur-facebook-messenger-envoye-mais-non-recu#33
;)
Active means active, that is to say connected to the internet.
As long as you are on Wi-Fi or in an area with network coverage, you are active non-stop, including at night and even if you are not on Messenger and/or Facebook at that moment.
The green dot means online.
See also: https://forums.commentcamarche.net/forum/affich-31912978-message-sur-facebook-messenger-envoye-mais-non-recu#33
;)
If you are on Messenger and see that the other person is online, then they are definitely online on Messenger too.
But if you check from Facebook, it could be either one, impossible to know.
This is an old topic, but have you received an answer? I'm asking the same question as you... I have a friend whose "active 1 min ago" is always displayed despite the minutes passing, while on the other hand, sometimes I see the green dot. So I would like to know if the green dot is associated with Messenger and if in Messenger the "active 1 min ago" with the unchanged time means he is connected on Facebook for example!
Thanks for replying :)